Alla inlägg under maj 2008

Av teambananaz - 19 maj 2008 21:24

I lördags slog butiken upp portarna och jag plåtade lite grann av detta.

Efteråt var bananaz och friends ute och chillskatade lite på lokala spots.

Skatet avslutades när Chris fläkte upp en kickflip ut från en ny 9-stegare, centralt i Kristianstad.

Invigningen av Skateshop var lyckad och många blev lyckliga ägare av bananazbrädor. Idag såldes även det första exemplaret av den helt NYA bananazmodellen. Brädan är gjord av svensk björk och ser ut som en tavla.

Motivet är en björk och designern heter också Björck. Den finns också i begränsad upplaga så passa på.

Idag kunde jag testa min fot lite mer och den är nu ok att köra på!

/ Jonathan Gustafsson

Av teambananaz - 17 maj 2008 19:26

yepp bilden blev lite efter, blev precis när ja skulle vända tillbaka för o landa. trevlig session på kyrkan i höganäs, nice 4 trappa och små höjder o liten curb. (några veckor sen)


Va även fet session idag i kristianstad när gustav öppnade sin affär skateshop, va nice sk8 o avslutade me fet mc D=) aja peace

Av teambananaz - 10 maj 2008 19:28

Jag har varit skadad en längre tid nu men idag tänkte jag att man får testa foten lite så jag åkte ner med massa Varbergsboys till snakerunnen 1 mil söder om Tvååker. Grillning, öldrickande och solsken -helt underbart. Det blev dock lite småskrubbsår på folket. jag fixade min hand med ett bananaz-band-aid. Det lär dock dröja lite till innan jag vågar åka för fullt på min skadade fot.

/ Jonathan Gustafsson

Av teambananaz - 9 maj 2008 21:58

Det har gått en tid sen jag skrev här, jag har skatat för fullt varje dag efter jobbet med kompisar,det har ju varit bra väder och en massa session på babsan. Efter att curbsen blev fixade är det spot numero uno i Malmö enligt mig. Har även varit på en fet bank och en curb och fotat lite. Men så idag hände det tråkigaste, jag var på stapel, har inte varit där på jätte länge så skulle bara njuta av den vackra dagen, men så kom en skatare som inte hade någon koll alls på vad han gjorde och körde på mig och lyckades även köra över min ena tå, så nu kan jag knappt gå. Men eftersom jag jobbar med det jag gör kan jag ta hand om min skadade tå, kommer skata på måndag igen, även om jag har ont. Men sånt händer, håll ögonen öppna när ni skatar.

Imorgon ska man upp tidigt och jobba. (Och plåstra om min tå)

Ha de fint allihopa..


Peace // Filipo

Av teambananaz - 4 maj 2008 13:53

Jag och min barndomskamrat Anton hittade på mycket hyss när vi var små.

Denna dag kom att bli nästan precis som när man var liten.

Jag är fortfarande skadad i mitt ben så jag för fylla vardagen med lite andra aktiviteter bl.a fiske, luntning, öldlejakt, fårklappning och skogsvandring.

Ovido - Quiz & Flashcards