Alla inlägg under april 2008

Av teambananaz - 21 april 2008 19:08

Det är jobbigt att se soliga dagar när foten/benet inte är på topp.

Det är dock lite "inne" o vara skadad: flera av mina kompisar i Varbergstrakten har både gips och bandage. Surt sa räven.


Fingrarna fungerar dock bra på tangentbordet. Jag skrev jag precis klart en ny krönika till Giftorm. Denna krönika behandlar ämnet Idoler och bjuder på en hel del moralkakor så håll ut till nästa nummer av den giftiga kopparormen.


Med haltande hälsningar från Jonathan Gustafsson

Av teambananaz - 17 april 2008 17:22

Då var man tillbaka här efter att mitt Internet har strulat ett tag. Det har hänt en hel del, för att nämna några saker så har jag väl i stort sett skatat varje dag, köpt ny kamera efter att min andra lagt av, har varit i Kristianstad med Emre och skatat, och igår var jag på Malmös nya hockey arena och uppe i vattentornet på studiebesök med jobbet. Det var ganska coolt faktisktk, man kunde se hela Malmö där uppe. Det har varit ganska bra väder så det har varit street skate bara, förhoppningsvis så kommer det att fortsätta så här nu fram till sommaren är över igen.

Nu ska jag ut och skata lite ha de bra allihop och hoppas på en trevlig helg och nice väder.

Pz // Filipo

Av teambananaz - 16 april 2008 17:45

Fortfarande skadad och solen skiner!

Vår ute och alla rullar... utom jag.
Jag sitter o jobbar istället och suckar, nåväl man drar in lite cash som man kan ha till nåt i framtiden.
Vid datorn sitter jag också och skriver en krönika till Giftorm. Denna gång kommer det att handla om idoler.
Det blir spännande läsning med många moralkakor och tankeställare. För er som inte upptäckt svenska skateboardmagasin så rekommenderar jag Giftorm starkt!
Tidningen genomsyras med den rätta känslan som bara skateboardåkare kan uppleva. Tyvärr kan inte jag uppleva den just nu då foten/benet är paj.

Åk försigtigt folk! / Jonathan Gustafsson

Av teambananaz - 7 april 2008 02:17

Kom just hem från en skön nattskate på bauhaus..

Känns kul att man kan börja skejta ute igen :)

Slängde upp ett litet klipp från nattens skate med mig och gevva, enjoy!

Av teambananaz - 6 april 2008 19:27

Då har ännu en vecka gått, skatat som vanligt i stort sett hela veckan. Har varit på både Stapelbäddsparken och Bryggeriet. Idag var jag ute och skata street med Emre, sedan stack vi till Stapel och hade lite trapp session. Det var längesen man gjorde de senast, men de gick ganska bra. Förhoppningsvis får vi se resultat nästa vecka, då jag tänkte dra ut och filma på ett nytt spot jag har hittat med ett par härliga trappor och räcken. Nu ska jag snart kolla på Lakai Fully flared, kika på bilderna som jag har lagt upp från stapel. En backside ollie och Ollie.


Ha det bra gott folk, hoppas ni har haft en lika trevlig vecka som mig.


Pz // Filipo


Av teambananaz - 5 april 2008 15:52

Jahå, där hände det.

Skatade med kompisarna igårkväll i Varbergs skateboardhall Hudo 2000, eller Ufo 2000 som den kanske heter.

Det började ganska bra på streetytan och alla andra hade också ett skönt pepp.

Sen hoppade vi in i rampen och körde lite snärtiga lines. Mitt i en sådan skulle jag göra ett basictrick - en slags caberialsnurr med fiveo men missade coupingen men fortsatte snurra mot 540 istället. Jag antar att jag blev yr av snurrandet och satte ner en fot som självfallet kom i kläm och vek sig på ett skumt sätt. Det hela gjorde inte så jätteont men det behöver inte vara ett gott tecken. Jag har brytit armar och ben förr och det gör inte så ont.

Jag höll foten högt och stoppade blodtillförlsen för det skall man alltid göra vid skador för att slippa svullnader.

En halvtimmas vilande i uppochnervänd ställning upptäckte jag en självklar sak. Jag spanade på kompisarna när de köttade trick efter trick men såg allt med huvudet upponervänt för foten var ju uppe i vädret.

Vad jag upptäckte var att när huvudet är på fel håll så blir allt spegelvänt. Regular blir goofy och vice versa... Ibland är man bra dum.

Att åka skateboard kan anses korkat särskilt om man ser på en människa som skadat sig på brädan men mina kloka ord är följande: att utsätta mig för risker på brädan är det smartaste jag gjort!

/ Jonathan Gustafsson

Av teambananaz - 4 april 2008 14:06

Hej hej gott folk!

Käkar lite kunglig frukost..( Coca Cola, mackor, skatefilm & en banan såklart ;-) ). Ska snart bege mig till minirampstävlingen som är här i Norrköping idag. Tänkte jag kunde slänga upp ett litet roligt klipp ifrån förra helgen då jag var nere i lund och träffade alla i bananaz teamet.

Av teambananaz - 1 april 2008 14:18

Våren är här och strax blir det utomhusskate i Varberg och lite fiske också med kompisarna.

I helgen hade bananazteamet möte i Lund.

Mycket saker om framtiden diskuterades och framtiden den ser lika ljus ut som vädret just nu.

Vänta er mer demos och filmproduktion och andra härliga hemliga nyheter inom kort!

Ovido - Quiz & Flashcards